Rss - In2life.grΜεγέθυνσηΣμύκρινση
|
 

30 μυστικά για… όνειρα γλυκά!

Δημοσίευση | 24 Ιουνίου 2008 - Παλαιότερο των 360 ημερών

Οι δυσκολίες στον ύπνο -αϋπνίες, συχνά ξυπνήματα, αίσθημα κόπωσης το πρωί- είναι ένα πρόβλημα που ταλανίζει πολύ κόσμο. Το αισιόδοξο της υπόθεσης είναι πως όλοι σχεδόν κάποια στιγμή καταφέρνουν να το ξεπεράσουν, αλλά ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Και το ακόμα καλύτερο είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς μοιράζονται μαζί μας τα μυστικά τους και μας προτείνουν 30 αποτελεσματικότατους τρόπους για να ξεπεράσουμε το βασανιστήριο του κακού ύπνου:

1. Μία από τις πιο σύγχρονες τεχνικές κατά της αϋπνίας είναι η Τεχνική Συναισθηματικής Ελευθερίας (Emotional Freedom Technique). Πρόκειται για μία τεχνική κατά την οποία πρέπει πρώτα μόνοι μας να εντοπίσουμε αυτό που μας βασανίζει και δε μπορούμε να κοιμηθούμε. Τι σκέψεις κάνουμε; Τι ακριβώς είναι αυτό που μας προβληματίζει και αναζητά λύση; Για να αποφύγετε αυτές τις σκέψεις, η τεχνική αυτή βοηθά να εξισορροπήσουμε το βιοενεργειακό σύστημα του οργανισμού μας και να λύσουμε το συναισθηματικό μας στρες που προκαλεί αϋπνία. Προτείνει, λοιπόν, συγκεκριμένες φράσεις που πρέπει να «φυτέψουμε» στο μυαλό μας, όπως «όσο σοβαρό και να είναι το πρόβλημα που με απασχολεί, θα το αντιμετωπίσω καλύτερα αφού θα έχω κοιμηθεί». Πρόκειται για μια τεχνική που περιλαμβάνει και άλλες προτάσεις, και όλοι μπορούν με λίγη προσπάθεια να την εφαρμόσουν. Μάθετε περισσότερα για αυτήν εδώ.

2. Ακούστε χαλαρωτικά CD ή με «λευκό ήχο». Κάποιοι άνθρωποι βρίσκουν τον «λευκό ήχο» (ήχος με όλες τις συχνότητες) ή τους ήχους της φύσης (όπως του ωκεανού ή του δάσους) ιδιαίτερα ευεργετικούς για τον ύπνο τους. Μπορείτε να προμηθευτείτε ένα τέτοιο CD και να το βάλετε να παίξει πριν κοιμηθείτε για να δοκιμάσετε. Βρήκαμε μία τέτοια συλλογή στο gadgetlife.gr, η οποία κοστίζει 30,58 ευρώ.

3. Αποφύγετε τα σνακ πριν πέσετε για ύπνο, ειδικά αυτά που περιέχουν φυτικές ίνες και ζάχαρη. Αυτά θα ανεβάσουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας και θα εμποδίσουν τον ύπνο, ενώ αργότερα, όταν τα επίπεδα αυτά θα ξαναπέσουν πάλι, μπορεί να ξυπνήσετε και να μη μπορείτε να ξανακοιμηθείτε.

4. Κοιμηθείτε στο απόλυτο σκοτάδι. Αν υπάρχει έστω και το παραμικρό φως μέσα στο δωμάτιο μπορεί να ενοχλεί τον κιρκάδιο ρυθμό (ο κύκλος ύπνου-εγρήγορσης) σας και την παραγωγή του επιφυσικού αδένα της μελατονίνης και σεροτονίνης (ουσίες του νευρικού συστήματος). Πρέπει επίσης να υπάρχει όσο το δυνατόν λιγότερο φως στο μπάνιο, αν τύχει να σηκωθείτε το βράδυ, γιατί αν ανοίξετε το κανονικό (δυνατό) φως η παραγωγή μελατονίνης που βοηθά στον καλό ύπνο παύει αυτόματα.

5. Κλείστε την τηλεόραση. Η’ ακόμα καλύτερα, βγάλτε εντελώς την τηλεόραση από την κρεβατοκάμαρα. Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν πολλοί (ότι τους νανουρίζει), στην πραγματικότητα, είναι ιδιαίτερα διεγερτική για τον εγκέφαλο και θα σας καθυστερήσει να κοιμηθείτε, ενώ επηρεάζει και αυτή τη λειτουργία του επιφυσικού αδένα.

6. Τον χειμώνα φοράτε κάλτσες στον ύπνο σας. Εξαιτίας του γεγονότος ότι έχουν τη λιγότερη κυκλοφορία του αίματος, τα πόδια μας είναι συχνά κρύα πριν πέσουμε για ύπνο. Έρευνες έχουν δείξει πως αν έχουμε ζεστά πόδια ξυπνάμε σπανιότερα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

7. Διαβάστε κάτι πνευματικό ή θρησκευτικό. Αυτό θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε. Μη διαβάζετε διεγερτικά βιβλία, όπως μυστηρίου ή δράσης, γιατί μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, και μπορεί να σας κρατήσουν ξύπνιους όλο το βράδυ.

8. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε δυνατά ξυπνητήρια. Είναι ιδιαίτερα στρεσογόνο για το σώμα όταν ξυπνά απότομα. Ειδικά αν κοιμάστε αρκετές και καλές ώρες, τα ξυπνητήρια αυτά δεν είναι απαραίτητα. Μπορείτε, εναλλακτικά, να χρησιμοποιείτε το λεγόμενο «ξυπνητήρι ήλιου» (sun alarm clock) με το ενσωματωμένο φως που ανάβει σταδιακά και θυμίζει το φυσικό φως του ήλιου, ενώ μπορεί να βοηθήσει και όσους έχουν πρόβλημα ύπνου αφού το φως του μπορεί και να σβήνει σταδιακά, θυμίζοντας ότι νυχτώνει. Βρήκαμε ένα τέτοιο ξυπνητήρι στο pixmania.com, η τιμή του οποίου είναι στα 52 ευρώ.

9. Ημερολόγιο. Αν όταν πέφτετε για ύπνο στο μυαλό σας στροβιλίζονται δεκάδες σκέψεις, θα σας βοηθούσε πολύ να κρατάτε ένα ημερολόγιο με τις σκέψεις αυτές, γράφοντάς τις πριν κοιμηθείτε. Εναλλακτικά μπορείτε να το κάνετε και το πρωί, όταν ξυπνήσετε και το μυαλό σας λειτουργεί στο μέγιστο.

Δημοσίευση | 24 Ιουνίου 2008

SPONSORED LINKS