ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

Μυστικά για καλύτερο ύπνο το καλοκαίρι

Απλές συμβουλές και ψαγμένα κόλπα για να κοιμάσαι καλύτερα, ακόμα και χωρίς air condition, τις μέρες που ο τόπος έξω βράζει.

Μυστικά για καλύτερο ύπνο το καλοκαίρι

Μπορεί να μην έχεις air condition. Μπορεί να σε ενοχλεί η ξηρή ατμόσφαιρα που δημιουργεί. Όπως και να ‘χει, ο καύσωνας δε σε αφήνει να κοιμηθείς σαν άνθρωπος, και το να εμφανίζεσαι κάθε μέρα στη δουλειά με μαύρους κύκλους όχι επειδή τα έσπαγες αλλά επειδή κοιτούσες το ταβάνι τα καλοκαίρια είναι ιεροσυλία. Γι’ αυτό κι εμείς, με λίγη βοήθεια από τους καλούς μας φίλους στο Iatronet.gr, συγκεντρώνουμε μυστικά και κόλπα για να κοιμάσαι σαν πουλάκι και το καλοκαίρι.

Το βαμβάκι είναι φίλος σου: Οποιοδήποτε άλλο είδος σεντονιού, λυπούμαστε αλλά θα μείνει στην ντουλάπα μέχρι τον χειμώνα. Το καλοκαίρι απαιτεί ανοιχτόχρωμα βαμβακερά σεντόνια, τα οποία μπορούν να “αναπνέουν” και να μην παγιδεύουν ακόμα περισσότερη θερμότητα.

Διατηρείται στο ψυγείο: Ανορθόδοξο, αλλά πολύ αποτελεσματικό κόλπο. Βάλε τα σεντόνια στο ψυγείο για λίγα λεπτά πριν ξαπλώσεις, κατά προτίμηση μέσα σε πλαστική σακούλα για να μην πάρουν εσάνς τυριού. Σίγουρα, αυτό δεν το τέχνασμα δεν θα σου εξασφαλίσει δροσιά για ολόκληρο το βράδυ, αλλά κάνει μεγάλη διαφορά τα κρίσιμα εκείνα πρώτα λεπτά.

Το «όσο λιγότερα, τόσο καλύτερα» δεν είναι πάντα κανόνας: Τους άραβες που κυκλοφορούν στην έρημο με μακριές κελεμπίες τους έχεις δει; Υπάρχει λόγος που το κάνουν: Το ύφασμα απορροφά τον ιδρώτα και δροσίζει το σώμα, πράγμα που σημαίνει ότι το να φοράς ένα βαμβακερό μπλουζάκι και ένα σορτσάκι είναι –κι όμως– πολύ καλύτερο από το να κοιμάσαι γυμνός.

Ψυχροί παλμοί: Για άμεση δροσιά, τοποθέτησε κρύες κομπρέσες (βαμβάκι βουτηγμένο στο νερό, κατά προτίμηση αφημένο και λίγη ώρα στο ψυγείο) στα σημεία των παλμών: τους καρπούς, τον λαιμό, τους αγκώνες, τους αστραγάλους και το πίσω μέρος των γονάτων.

Ενυδάτωση μήτηρ πάσης δροσιάς: Πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό πριν κοιμηθείς. Οι απανωτές αλλαγές πλευρού και ο ιδρώτας κατά την διάρκεια της νύχτας μας αφυδατώνουν. Επίσης, ένα κρύο ντους πριν ξαπλώσεις θα ελαττώσει την θερμοκρασία του σώματος, θα ξεπλύνει τον ιδρώτα και θα σε βοηθήσει να πέσεις για ύπνο νιώθοντας καλύτερα.

Έκτακτα μέτρα: Σε περιπτώσεις άγριου καύσωνα, μπορείς να δροσίσεις το δωμάτιο πριν κοιμηθείς απλώνοντας ένα βρεγμένο σεντόνι μπροστά από ένα ανοιχτό παράθυρο. Φυσικό air condition, σα να λέμε.

Είμαστε ό,τι τρώμε: Και ό,τι μαγειρεύουμε. Ο φούρνος και τα μάτια της κουζίνας δημιουργούν έξτρα θερμότητα στο σπίτι, και δεν το θέλουμε αυτό. Προτίμησε για βραδινό μια σαλάτα –θα φροντίσεις και τη σιλουέτα και την υγεία σου, και θα κρατήσεις και την θερμοκρασία του σώματός σου χαμηλότερα, καθότι ο μεταβολισμός παράγει επιπλέον θερμότητα, και υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ του μεταβολισμού μίας μπριζόλας και μιας φρουτοσαλάτας.

Άσε κάτω το κινητό: Οι συσκευές παράγουν θερμότητα, ακόμα και όταν είναι κλειστές. Ρίξε την θερμοκρασία σε ολόκληρο το σπίτι (και εξοικονόμησε ενέργεια) βγάζοντας από την πρίζα συσκευές που δεν χρησιμοποιείς. Και, όσο δύσκολο και αν ακούγεται, μην κοιμάσαι με το κινητό να φορτίζει δίπλα σου.

Κι αν όλα τα άλλα αποτύχουν: Το κλασικό «ιντερνετικό» κόλπο για δροσιά που διαρκεί μέχρι και μισή ώρα είναι μια βαμβακερή κάλτσα γεμάτη με ρύζι, την οποία θα δέσεις και θα τοποθετήσεις στην κατάψυξη για περίπου μία ώρα. Τη βγάζεις και τη χρησιμοποιείς σαν κομπρέσα.

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Να ακολουθείς τους κανόνες χωρίς να περιορίζεσαι από αυτούς."

Μπρους Λη

  • 627 - Ο Ηράκλειος του Βυζαντίου νικά τους Πέρσες στην Μάχη της Νινευή.
    1821 - Γεννήθηκε ο Γάλλος συγγραφέας Γκιστάβ Φλωμπέρ.
    1963 - Η Κένυα αποκτά την ανεξαρτησία της από το Ηνωμένο Βασίλειο.

© 2002-2017 MEDIA2DAY