Τι να κάνετε σε 7 άβολες καταστάσεις

Δείτε ποια είναι η κατάλληλη αντίδραση σε επτά δύσκολες καταστάσεις που έχουν φέρει όλους μας κάποια στιγμή σε δημόσια αμηχανία.
Τι να κάνετε σε 7 άβολες καταστάσεις
Δεν θυμάστε το όνομα κάποιου που καλείστε να συστήσετε. Πέφτετε πάνω στον πρώην σας. Προσπαθείτε να πείτε στην κολλητή σας πως ο νέος της φίλος δεν είναι πολύ συμπαθητικός. Πρέπει να συλλυπηθείτε έναν φίλο ή να αποχαιρετίσετε έναν συνάδελφο που μόλις απολύθηκε. Είναι καταστάσεις που όλοι μας έχουμε αντιμετωπίσει και που σίγουρα θα βρεθούν και πάλι μπροστά μας στο πλαίσιο της κοινωνικής μας ζωής. Παρακάτω, σας προτείνουμε τις κατάλληλες αντιδράσεις για να ξεφύγετε ανώδυνα από αυτές, και αρκετές παρόμοιες καταστάσεις που «απειλούν» να μας φέρουν σε αμηχανία.

*Δεν θυμάστε το όνομα κάποιου
Βρίσκεστε απέναντι σε κάποιον που έχετε γνωρίσει πρόσφατα, είστε έτοιμοι να τον προσφωνήσετε, και συνειδητοποιείτε ότι δεν θυμάστε το όνομά του. Συμβαίνει σε όλους.
Τι να κάνετε: Απλώς αφήνετε την συζήτηση να κυλήσει φυσικά, χωρίς να αναφέρετε το όνομά του. Αν είστε τυχεροί, κάποιος άλλος θα το αναφέρει και θα σας βγάλει από τη δύσκολη θέση ή θα το θυμηθείτε στην πορεία. Αν πάλι χρειαστεί να τον συστήσετε σε κάποιον άλλον, η καλύτερη προσέγγιση είναι να «πετάξετε το μπαλάκι», λέγοντας «συστηθείτε» και να τους αφήσετε να «ανταλλάξουν» τα ονόματά τους χωρίς να έρθετε εσείς σε δύσκολη θέση – εντάξει, θα είστε ένοχοι για πταίσμα αγένειας, αλλά είναι μικρή θυσία σε σχέση με την ντροπή του λάθος ονόματος.

*Συναντάτε κάποιον που δεν θέλετε να δείτε
Είτε είναι κάποιος πρώην, είτε ο ενοχλητικός τύπος από τη δουλειά που ξέρετε πως αν του δώσετε θάρρος θα σας κρατήσει για «κους κους» για πάνω από μία ώρα στον δρόμο ή στο café, καλείστε να κάνετε ό,τι μπορείτε για να αποφύγετε τα πολλά-πολλά.
Τι να κάνετε: Ένα απλό «Με πέτυχες πάνω που πήγαινα στο…» (προσθέστε προορισμό/υποχρέωση της επιλογής σας) θα δείξει στον συνομιλητή σας ότι η κουβέντα τελειώνει, ακόμη κι αν μόλις άρχισε, ενώ η απλή λύση του «χάρηκα που σε είδα» θα τονίσει επίσης το πόσο βιαστικοί είστε.

*Προσπαθήσατε να τα «φτιάξετε» σε δύο φίλους που τελικά δεν τα βρήκαν
Είχατε την φαεινή ιδέα να… προξενέψετε δύο γνωστούς σας, που όμως δεν τα βρήκαν μεταξύ τους, και όταν συναντάτε έναν από αυτούς νιώθετε κάπως αμήχανα, είτε γιατί τον συστήσατε σε κάποιον/α που δεν του άρεσε, είτε γιατί τον φορτώσατε με μία… χυλόπιτα.
Τι να κάνετε: Στην πραγματικότητα, εσείς δεν πρέπει να νιώθετε καμία ντροπή ή ενοχή. Οι απορρίψεις και η ασυμβατότητα είναι πιθανότητες σε κάθε γνωριμία στον πλανήτη. Ένα απλό «λυπάμαι που δεν βγήκε κάτι καλό» ή, στις περιπτώσεις που… σας παίρνει, να το γυρίσετε στην πλάκα, είναι οι καλύτερες προσεγγίσεις ώστε να ξεπεράσετε το συμβάν.

*Δεν σας… γεμίζει το μάτι ο/η σύντροφος ενός φίλου/μιας φίλης σας
Συμβαίνει πολύ συχνά να καλούμαστε να απαντήσουμε στην καίρια ερώτηση «πώς σου φάνηκε;» που μας κάνουν φίλοι μας για τους «νεοαποκτηθέντες» συντρόφους τους. Μόνο που, στην περίπτωση μιας αρνητικής γνώμης εκ μέρους σας, φοβάστε πως θα κατηγορηθείτε για ζήλια ή κακή προαίρεση.
Τι να κάνετε: Εκτός κι αν έχετε σαφείς ενδείξεις πως πρόκειται για έναν επικίνδυνο τύπο ανθρώπου, καλό θα ήταν να «ντύσετε» την άποψή σας με πολύ ήπιες εκφράσεις. Κυρίως, όμως, θα πρέπει να αποδεχθείτε την απόκριση του φίλου/της φίλης σας σε αυτή σας την γνώμη, χωρίς περαιτέρω σχόλια. Άλλωστε οι ερωτευμένοι, ως γνωστόν, «τυφλώνονται» και είναι πιθανόν σε ένα δίλημμα «φίλοι ή σύντροφος» να επιλέξουν το δεύτερο.

*Καλείστε να παρηγορήσετε κάποιον σε μια δύσκολη στιγμή
Είτε πρόκειται για μια απώλεια ενός δικού τους ανθρώπου, για ένα θέμα υγείας ή για έναν χωρισμό, βρίσκεστε απέναντι στον «παθόντα» και νιώθετε πως δεν ξέρετε τι να πείτε.
Τι να κάνετε: Μην πείτε ποτέ την ατάκα «ξέρω πώς νιώθεις». Μπορεί να έχετε περάσει κάτι παρόμοιο, αλλά κάτι τέτοιο, πάνω στο συναισθηματικό αδιέξοδο που αισθάνεται ο άνθρωπος απέναντί σας, φαίνεται μειωτικό, και στα αυτιά του ακούγεται σαν «συμβαίνει σε όλους, άρα δεν έχει μεγάλη σημασία αυτό που περνάς». Προτιμότερη είναι μια φράση με την οποία υποδηλώνετε πως είστε εκεί για ό,τι χρειαστεί.

*Κάποιος σας κάνει μια αδιάκριτη ερώτηση
Παθολογικά αγενείς άνθρωποι υπάρχουν παντού γύρω μας, και αυτό είναι κάτι που επιβαρύνει τους ίδιους, αλλά τι γίνεται όταν η αγένειά τους εκφράζεται μέσω ερωτήσεων προς εσάς, και μάλιστα μπροστά σε άλλους; Είναι βέβαιο ότι, ακόμη κι αν οι υπόλοιποι καταλάβουν πως εσείς έχετε δίκιο, θα αισθανθείτε άσχημα αν σας ρωτήσουν «γιατί βάλατε τόσα κιλά;» ή «πώς και δεν σε έχουμε δει με κανέναν τώρα τελευταία;», «γιατί δεν έχετε κάνει ακόμα παιδιά;» και «γιατί σε απέλυσαν από τη δουλειά σου;».
Τι να κάνετε: Επιστρέψτε την ερώτηση. Απαντήστε για παράδειγμα «γιατί ρωτάς;». Έτσι, ο ερωτών θα αναγκαστεί να σκεφτεί γιατί έκανε την ερώτηση, και πιθανώς να αντιληφθεί ότι ήταν από καθαρή και χωρίς ιδιαίτερο τακτ περιέργεια. Αν επιμείνει, αλλάξτε το θέμα συζήτησης, για να λάβει το σήμα πως μια τέτοια συνομιλία σας φέρνει σε δύσκολη θέση.

*Ο τηλεφωνικός πωλητής επιμένει πολύ
Χτυπά το τηλέφωνο, και πριν προλάβετε να υποψιαστείτε, απαντάτε σε κάποιον από τους συνήθεις υπόπτους τηλεπωλήσεων, από εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, internet, συνδρομητικής τηλεόρασης, τραπεζικών προγραμμάτων ή τηλεπωλήσεων πάσης φύσης. Και επειδή είστε εξαιρετικά ευγενής, δεν του το κλείνετε στα μούτρα, έτσι εκείνος βρίσκει την ευκαιρία να κάνει ένα σωρό ερωτήσεις, κι εσείς ψελλίζετε μερικά «δεν» χωρίς να προλάβετε να αποτελειώσετε την φράση σας.
Τι να κάνετε: Όταν ολοκληρώσει την φράση του, πείτε απλώς «ευχαριστώ, δεν ενδιαφέρομαι». Φυσικά, δεν θα πτοηθεί και θα συνεχίσει το σενάριο πώλησης. Σε αυτή την περίπτωση, πείτε επιτακτικά και χωρίς ίχνος δισταγμού στη φωνή σας πως βιάζεστε πολύ και πως είστε στην δουλειά σας. Αν δεν πτοηθεί ούτε τότε, υπάρχουν πιο σίγουρες λύσεις: Στις εταιρίες τηλεφωνικής εταιρίας για παράδειγμα, αρκεί να πείτε πως μόλις υπογράψατε δεσμευτικό συμβόλαιο με συσκευή σε άλλη εταιρία ή να σκαρφιστείτε ένα πάμφθηνο συμβόλαιο "που ήδη έχετε". Αν μπουν στον κόπο να κάνουν καλύτερη προσφορά από αυτή… δεχθείτε την! Τέλος, αν σας καλούν για κάποιο γκάλοπ, πείτε απλώς πως εργάζεστε ως δημοσιογράφος. Η συγκεκριμένη κατηγορία του πληθυσμού δεν μπορεί να λάβει μέρος στις έρευνες γνώμης, κι έτσι θα σας αφήσουν γρήγορα ήσυχους.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v