Μικρούτσικος - Θηβαίος: Νότες και ηχοχρώματα από την πρεμιέρα

Παλιά αγαπημένα κομμάτια, ολοκαίνουριες δημιουργίες με... προοπτικές, ανατριχιαστικές ερμηνείες, ροκ τζαμάρισμα και έξι –το σύνολο– μεγάλοι καλλιτέχνες επί σκηνής. Η πρεμιέρα του Σταυρού του Νότου μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.
Μικρούτσικος - Θηβαίος: Νότες και ηχοχρώματα από την πρεμιέρα
Οι αναγνώστες που κερδίζουν από μία διπλή πρόσκληση για την συναυλία των Θάνου Μικρούτσικου και Χρήστου Θηβαίου για την Παρασκευή 3/12 είναι οι:
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΣΤΕΛΛΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗ
ΑΓΑΘΗ ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ


Σας ευχαριστούμε όλους για τη συμμετοχή σας.
 
Κείμενο: Φιλουμένα Ζλατάνου
Φωτογραφίες: Μαιρηλία Καλαϊτζίδου


«Δεν είμαστε λίγοι, ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει». Τάδε έφη Θάνος Μικρούτσικος στιγμές πριν ανεβεί επί σκηνής, σε έναν εμπνευσμένο διάλογο με τον συνοδοιπόρο του Χρήστο Θηβαίο. «Αμάν ρε Θάνο με τις εμμονές σου», του λέει ο Θηβαίος και εκεί απαντάμε εμείς μετά το πέρας της πρεμιέρας της Κεντρικής Σκηνής του Σταυρού του Νότου: όχι, δε φτάνει, και μακάρι και άλλοι να είχαν τις ίδιες ευφυείς «εμμονές».

Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Επίσημη έναρξη του σχήματος Μικρούτσικος-Θηβαίος και περιμένουμε να ανέβουν οι καλλιτέχνες επί σκηνής. Το πρώτο που προσέχουμε είναι ότι επάνω στα τραπέζια, ναι, υπάρχουν τασάκια και είναι νόμιμα. Το δεύτερο είναι η ευγένεια του προσωπικού, που με χαμόγελο εξυπηρετούν τους πελάτες. Ωραία, ποτό, τσιγάρο και τα φώτα σβήνουν.

Αφού ακούγεται ο διάλογος που προαναφέραμε, μεταξύ των δύο καλλιτεχνών, ανεβαίνει ο Μικρούτσικος επί σκηνής, κάθεται στο πιάνο του και μας τραγουδάει πώς είναι να βρίσκεσαι «Στην ίδια πόλη υπό βροχήν», ένα καινούριο τραγούδι. Ηλεκτρισμένη η έναρξη και οι τέσσερις μουσικοί, που απαρτίζουν τη μπάντα, αρχίζουν να παίζουν, αποδεικνύοντας ότι όταν η ορχήστρα είναι δεμένη και οι μουσικοί, παρ' ότι εξαίρετοι σολίστες, λειτουργούν ομαδικά, τότε δε χρειάζεσαι τίποτα άλλο για να κοινωνήσεις τα τραγούδια. Όταν δε, έχεις τον Μικρούτσικο μαέστρο και ερμηνευτή και τον Χρήστο Θηβαίο βασικό ερμηνευτή του σχήματος, τότε το αποτέλεσμα προμηνύεται επιτυχημένο.

Ακολουθούν τραγούδια όπως το «Κι αυτό κακόηθες παιδιά;», «Για το φτωχούλη Μπέρτολ Μπρεχτ», «Κορίτσια της συγγνώμης», με τον Μικρούτσικο σε παθιασμένες ερμηνείες. Κάθε συλλαβή αισθάνεσαι ότι βρίσκει το στόχο της και δε χαραμίζεται. Ο Θύμιος Παπαδόπουλος μαγεύει με τα πνευστά του –επί σκηνής μετρήσαμε επτά ίσως και περισσότερα από αυτά. Ο διάλογος του πιάνου του Μικρούτσικου με τα πνευστά του Παπαδόπουλου χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.

Για τον «Πρύτανη», όπως τον αποκαλούν στο μουσικό χώρο, Δημήτρη Σινογιάννη στην ηλεκτρική κιθάρα, τα λόγια περιττεύουν καθώς είναι ολοκληρωμένος και από άποψη τεχνική αλλά και από ηχόχρωμα και στα σολαρίσματά του. Ο Άκης Γαβαλάς στα τύμπανα δίνει ροκ βάση στα τραγούδια, ενώ το στιβαρό μπάσο του Χρήστου Βογιατζή έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η μπάντα αυτή δίνει διαφορετικό ηχόχρωμα σε κάθε τραγούδι, και λειτουργεί, όπως πρέπει, σαν ένας ζωντανός οργανισμός που μεταλλάσσεται ανάλογα το ύφος και το αίσθημα του εκάστοτε τραγουδιού. Ακόμα και τα σολαρίσματα δεν κουράζουν, δε φλυαρούν, αλλά ανεβάζουν την ένταση και βάζουν φωτιά επί σκηνής.

Η είσοδος του τροβαδούρου Χρήστου Θηβαίου με το τραγούδι «Ξημέρωμα στην Εθνική» και το τζαμάρισμα του ερμηνευτή με τον Σινογιάννη (οι δυο κιθάρες πήραν φωτιά) κρατάει το θεατή στις επάλξεις και τον ανεβάζει στο «Μυστήριο τρένο» που κατευθύνεται για το «Σταυρό του Νότου», χωρίς ούτε σκέψη αρνητική. Σειρά έχει η ερωτική τριπλέτα «Ημερολόγιο», "Κανείς δεν έρχεται" και «Ας χαθείς», στα οποία ο Θηβαίος κάνει κατάθεση ψυχής, ενώ οι ρυθμοί ανεβαίνουν με τη «Γυναίκα», το «Πιο πέρα από τα μάτια» και τις λατρεμένες από κοινό και κριτικούς «Περικοπές ενός απόκρυφου ευαγγελίου».

Εδώ οφείλουμε να σταθούμε στο κοινό που ευλαβικά παρακολουθούσε, τραγουδούσε όταν έπρεπε και χειροκροτούσε με πάθος στα τελειώματα των τραγουδιών. Κοινό που δεν ήρθε για να πει τα νέα του απλά έχοντας μουσική υπόκρουση τους δύο καλλιτέχνες.

Μετά από τις «Περικοπές», το μικρόφωνο παίρνει ο μπασίστας Χρήστος Βογιατζής, λέγοντάς μας τρία τραγούδια, ενώ στο τέταρτο (Σχήμα Λόγου) ανεβαίνει και ο Χρήστος Θηβαίος και απογειώνει το τραγούδι, στο ντουέτο με τον Βογιατζή. Μια από τις πιο συγκλονιστικές στιγμές της βραδιάς είναι η ερμηνεία του Θηβαίου στο «Τους έχω βαρεθεί», ενώ το «Ένα μπλουζ» είναι κραυγή έρωτος, θλίψης και επανάστασης μαζί. Στο «Δεν είμαι άλλος» το κοινό ένωσε τη φωνή του με τον Θηβαίο σε μία διονυσιακή στιγμή του προγράμματος.

Το δεύτερο μέρος, μετά το δεκάλεπτο διάλειμμα, αρχίζει με τον Μικρούτσικο να παίζει πιάνο και να ερμηνεύει το «Στης γοργόνας το φτερό», δίνοντας έτσι και το στίγμα που αγγίζει όλους τους Έλληνες. Η φωνή του μετουσιώνεται στη φωνή όλων, καθώς από πάντα σαν χώρα προσπαθούσαμε να δαμάσουμε τα αδάμαστα. Και με αυτό το τραγούδι μας εισάγει στην ενότητα «Σταυρός του Νότου», με το «Καραντί», τον «Λίχνο του Αλαδδίνου», την «Αρμίδα» και άλλα, με ντουέτα των δυο τους και με ξεχωριστές ερμηνείες.

Ατυχής κρίνεται η επιλογή να πει το «William George Allum #2» ο Βογιατζής. Στο «Γουίλι ο μαύρος θερμαστής», η ερμηνεία του Θηβαίου είναι εξαιρετική, ενώ στο «7 νάνοι στο SS Kyrenia», το παίξιμο του Μικρούτσικου μοιάζει δαιμονισμένο.

Μετά από την ενότητα αυτή έρχεται το κλείσιμο με τραγούδια αγαπημένα, όπως τα «Παλιός στρατιώτης» και «Αχάριστη», «Γορίλλας» και «Μικρή Πατρίδα». Εντέλει, βρίσκουμε και εμείς την ελπίδα μαζί με τους καλλιτέχνες, ακολουθώντας την προτροπή τους με το «Γέλα πουλί μου γέλα». Μην χάσετε τις παραστάσεις τους, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 10 το βράδυ.

Σταυρός του Νότου, Φραντζή & Θαρύπου 35-37, Νέος Κόσμος, τηλ.: 210 9226975, 2109239031
Είσοδος 15 ευρώ με Κρασί-Μπύρα (ή +3 ευρώ για ποτό)
Στο τραπέζι ελάχιστη κατανάλωση 30 ευρώ κατ’ άτομο.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v