ΤΕΧΝΕΣΘΕΑΤΡΟ - ΧΟΡΟΣ

Το Μαύρο Χιόνι επιστρέφει για 4 παραστάσεις

Το Μαύρο Χιόνι σε σκηνοθεσία Κώστας Φιλίππογλου επιστρέφει για τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Άλφα.Ιδέα από 19 ως 22 Οκτωβρίου.

Το Μαύρο Χιόνι επιστρέφει για 4 παραστάσεις

Η παράσταση που κατέκτησε κοινό και κριτικούς επιστρέφει για τις τελευταίες… χιονοπτώσεις στην Αθήνα, στις 19 – 20 – 21 και 22 Οκτωβρίου: Το «Μαύρο Χιόνι – Το ημερολόγιο ενός μακαρίτη» -βασισμένο στο αυτοβιογραφικό, απαράμιλλου χιούμορ «Θεατρικό Μυθιστόρημα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ- παρουσιάζεται στην απολαυστική εκδοχή του Κώστα Φιλίππογλου, αποτυπώνοντας με ιδιαίτερο χιούμορ τη θέση του καλλιτέχνη σε ένα ολοκληρωτικό καθεστώς.

«Υπερβαίνοντας κάθε ηθογραφική διάσταση και αγγίζοντας την τραγωδία του δημιουργού στην προσπάθειά του να συνδιαλλαγεί με το σύστημα, ο αυτοβιογραφούμενος συγγραφέας δεν αφήνει κανέναν μελοδραματισμό να παρεισφρήσει: η αφήγησή του απογειώνεται με τέχνη μέσα από το φίλτρο του χιούμορ και της εξπρεσιονιστικής απόστασης. Εξάλλου, “οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, ονόματα ή καταστάσεις είναι τυχαία και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα”», αναφέρει το δελτίο τύπου της παράστασης.

Αυτή την αφήγηση ο Κώστας Φιλίππογλου τη μεταφέρει επί σκηνής, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες του σωματικού θεάτρου, για να δημιουργήσει μια ποιητική παράσταση με πηγαίο χιούμορ, έντονες κινηματογραφικές εναλλαγές εικόνων και καταιγιστικό ρυθμό.

Λίγα Λόγια για το έργο
Το Θεατρικό Μυθιστόρημα αποτυπώνει με χιούμορ και διαβρωτικό σαρκασμό την θέση του καλλιτέχνη σ’ ένα ολοκληρωτικό καθεστώς, εστιάζοντας συγκεκριμένα στην περιπέτεια ενός συγγραφέα μπλεγμένου στα γρανάζια του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας επί Στάλιν. Χάρη στη διεισδυτική γραφή του Μπουλγκάκωφ, ανακαλύπτουμε τα περίφημα χαρακτηριστικά του Θεάτρου Τέχνης εκείνης της περιόδου, από τη διαμάχη των Στανισλάβσκι και Νεμίροβιτς-Ντατσένκο και τον άρρητο εμφύλιο στο εσωτερικό του ως τον παραλογισμό της τυπολατρίας και της γραφειοκρατίας που επικρατούσε στο θέατρο κατ’ εικόνα του σταλινικού καθεστώτος. Κι από την εμμονή με τον πειραματισμό– που ο Μπουλγάκωφ παρωδεί ξεκαρδιστικά– ως την υποχονδριακή ιδιοσυγκρασία του ίδιου του μυθικού δασκάλου και σκηνοθέτη Στανισλάβσκι που επηρέαζε καταλυτικά και τη διαμόρφωση του καλλιτεχνικού προϊόντος, όπως εν προκειμένω και του έργου που κρίνεται εδώ και το οποίο είναι καταδικασμένο ποτέ να μην ανέβει…

Μέσα από την περιπέτεια αυτή του Καλλιτέχνη, σκιαγραφείται μια ολόκληρη πινακοθήκη χαρακτήρων από ηθοποιούς, γραμματείς και φαρισαίους περί του θεάτρου αλλά και των γραμμάτων γενικότερα, γκροτέσκα τονισμένους, σ’ ένα όλο και πιο ασφυκτικό γαϊτανάκι γύρω από τη μοναχική κι απεγνωσμένη φιγούρα του Συγγραφέα που αναζητά βιοποριστική διέξοδο μέσα απ’ το έργο του προσπαθώντας ταυτόχρονα να παραμείνει πιστός στο συγγραφικό του όραμα και ειλικρινής απέναντι στον εαυτό του.



Ταυτότητα Παράστασης:
Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Διασκευή: Δήμητρα Κονδυλάκη, Κώστας Φιλίππογλου
Σκηνικά: Όλγα Μπρούμα
Κοστούμια: Μαργαρίτα Δοσούλα
Συνεργάτης σκηνογράφος: Μιχαήλα Πλιαπλιά
Κατασκευή σκηνικού: Παναγιώτης Μπλάνας
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική: Lost Bodies
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώτα Σερεμέτη
Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πουλής
Παραγωγή: GoodHeart Productions
Eρμηνεύουν: Εύα Αγγελοπούλου, Γιάννη Γιαννούλη, Τάσο Δημητρόπουλο, Δημήτρη Δρόσο, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Γιάννη Στεφόπουλο και Κώστα Φιλίππογλου

Νικητές διαγωνισμού

Πεμ 19/10
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΑΝΔΡΗ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗ

Παρ 20/10
ΟΛΓΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΤΣΙΟΣ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΙΧΑΗΛ

SPONSORED LINKS

"Να ακολουθείς τους κανόνες χωρίς να περιορίζεσαι από αυτούς."

Μπρους Λη

  • 627 - Ο Ηράκλειος του Βυζαντίου νικά τους Πέρσες στην Μάχη της Νινευή.
    1821 - Γεννήθηκε ο Γάλλος συγγραφέας Γκιστάβ Φλωμπέρ.
    1963 - Η Κένυα αποκτά την ανεξαρτησία της από το Ηνωμένο Βασίλειο.

© 2002-2017 MEDIA2DAY