Κινέζικη Επέλαση και στη Βενετία

Για μία ακόμη φορά ο "Χρυσός Λέων" πήγε σε ασιάτη και συγκεκριμένα στον Ανγκ Λι για το κατασκοπικό δράμα εποχής «Lust, Caution». Πίσω του, κρατώντας τον "Αργυρό Λέοντα" βρέθηκε ο Μπράιαν ντε Πάλμα με το ψευδο-ντοκυμαντέρ "Redacted".    
Κινέζικη Επέλαση και στη Βενετία
του Λουκά Τσουκνίδα
 
Ένα κλισέ αρχίζει να δημιουργείται χρόνο με το χρόνο στη Βενετία. Για τρίτη συνεχόμενη φορά ο «Χρυσός Λέων» πήγε σε ασιάτη –κινέζο για την ακρίβεια- και βλέπω του χρόνου οι συμμετοχές από την άπω ανατολή να καταφθάνουν σωρηδόν.

Ο Ανγκ Λι, το σήκωσε για δεύτερη φορά σε τρία χρόνια –το είχε πάρει μαζί με το δικό μας ευρωμπάσκετ για τους προληπτικούς- με μια ταινία διαφορετική από «Brokeback Mountain» το κατασκοπικό δράμα εποχής «Lust, Caution». Το αφιέρωσε στους μεγάλους που μας άφησαν τον Αύγουστο, Μπέργκμαν και Αντονιόνι και έκανε ειδική μνεία στον Σουηδό που είχε γνωρίσει κιόλας πρόσφατα.

Από κοντά με το «Ασημένιο» ο Μπράιαν Ντε Πάλμα, που μιας και δεν του βγήκε το νουάρ, το έριξε στην πολιτική με το αβανταδόρικο ψευδο-ντοκιμαντέρ «Redacted» γύρω από το βιασμό μιας ανήλικης ιρακινής από μεθυσμένους αμερικανούς στρατιώτες (Variety και Hollywood Reporter διχάστηκαν –ότι κι αν σημαίνει αυτό). Το ειδικό βραβείο της επιτροπής, μοιράστηκαν ο Τοντ Χέινς και ο γάλλο-τυνήσιος Αμπντελατίφ Κεσίς για τα «I’m Not There» και «La Graine et le Mulet» αντίστοιχα. Το πρώτο είναι η ιστορία του Μπομπ Ντίλαν (με έξι διαφορετικούς ηθοποιούς να τον υποδύονται) και το δεύτερο ένα μεταναστευτικό δράμα στην πολυπολιτισμική Γαλλία.

Το παράδειγμα του Ντε Πάλμα ακολούθησε και ο Πολ Χάγγις (Crash) με το οικογενειακό δράμα «In the Valley of Elah», γύρω απ’ την εξαφάνιση ενός επαναπατρισμένου αμερικανού στρατιώτη μετά τη θητεία του στο Ιράκ και την προσπάθεια των γονιών του να τον βρουν. Υπήρχε όμως χώρος για ένα μόνο πολιτικά ευαισθητοποιημένο βραβείο κι έτσι πέρασε απαρατήρητο.

Τα βραβεία ερμηνείας πήγαν σε δυο αγαπημένους του κοινού, στον Μπραντ Πιτ για το γουέστερν «The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford» και στην Κέιτ Μπλάνσετ για την ερμηνεία της ως Μπομπ Ντίλαν στη πειραματική, κατά κάποιον τρόπο, βιογραφία δια χειρός Τοντ Χέινς.

Άλλα, διαφόρων ειδών αγαλματίδια, απονεμήθηκαν στον κινέζο Ζία Ζάνκε –νικητή του περσινού Χρυσού- για το ντοκιμαντέρ «Useless» για τη βιομηχανία μόδας και ρουχισμού στην μακρινή χώρα, στον σεναριογράφο Πολ Λάβερτι για το «It’s a Free World» του Κεν Λόουτς, στην πρωταγωνίστρια του «La Graine et le Mulet» Χαφσία Χερζί, στον πρωτοεμφανιζόμενο μεξικάνο Ροντρίγκο Πλα για το «La Zona» και στον βρετανό ηθοποιό Πάντι Κονσιντάιν για την πρώτη του μικρού μήκους ταινία «Dog Altogether» με πρωταγωνιστή τον Πίτερ Μούλαν. Ο Νικίτα Μιχάλκοφ βραβεύτηκε για την προσφορά του στο σινεμά με την ευκαιρία της νέας του ταινίας «12».

Καλή φεστιβαλική σεζόν.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v